torsdag 20 september 2007

Tillfälligt avbrott III

Det har varit svart i rutan idag. Eller det har rättare sagt sett ut som på bilden nedan. Vi kan väl säga att av de som misskötte sig härom veckan så klarade sig elbolaget bättre än bredbandsbolaget. Elbolaget betalade ordentligt tillbaka pengarna som utlovat. Bredbandsbolaget slog av uppkopplingen istället för att fixa allt som utlovat. Vad som krävdes för att få igång det igen? Ja inte räckte det med att läsa upp OCR-numret de gett mig och som jag betalat in till så de själva kunde gå in och kolla att pengarna kommit in. Nej de skulle ha ett kvitto från banken på att det var betalt sänt via fax. Gissa om jag har internetbank? Gissa om jag har fax? Precis. På A svarar vi ja och på B svarar vi nej. Jag fick gå till en kompis jobb (tack TH) för att fixa det. Sen har jag varit tvungen att prata med bredbandsbolagets kundtjänst tre gånger. Alla säger olika saker men nu är det påkopplat igen trots att det inte gick innan midnatt. Det har varit amatörernas dag och den har förstört många timmar för mig och K. Tror ni att jag kommer att få någon ersättning? Den sista killen i kundtjänst, han som kunde slå på innan midnatt, sa att eftersom det var första gången skulle han ordna det på ett par timmar. Jag blev så paff att jag inte ens kom mig för att säga att det inte var första gången och att det är de som gjort fel hela vägen. Men nu är vi alltså på. Så länge det nu varar. Är det någon som har ett tips på en pålitlig bredbandsoperatör med fungerande fakturaavdelning och kundtjänst?

Inga kommentarer: