lördag 29 november 2008

Vad lyssnar du på nu för tiden III

Jag tog en knapp timme i går mellan sushi och På Spåret. Spelade sjutummare precis som det föll sig med först bubblande vin och sen en ale vid min sida. På en timme hinns ganska precis 20 stycken med om man föredrar korta låtar. Jag gör det. Ni har de som snurrade här nedan. Be mig inte om spelordningen för den är bortglömd. Mest blev det A-sidor men Vägar hem med Jakob Hellman gick ju inte att gå förbi och detsamma gäller The Blazing Fire. De mest oväntade låtvalen enligt mig själv var Edie Brickell and the New Bohemians cover på A Hard Rain's A Gonna Fall och att jag luftade Wylde Mammoths. Det var länge sen sist.


Från vänster till höger, uppifrån och ned. The Wylde Mammoths: Help That Girl, Madonna: Holiday, Watermelon Men: New Hope For The Lonely, The Smiths: What Difference Does It Make, Bettye LaVette: Doin' The Best That I Can, Yachts: Love You Love You...,Edie Brickell and the New Bohemians: A Hard Rain's A Gonna Fall, Jakob Hellman: Vägar Hem, Nick Cave & The Bad Seeds: Mercy Seat (acoustic), Dave Phillips & The Hot Rod Gang: Tainted Love, Denise LaSalle: Trapped By A Thing Called Love, The Monochrome Set: Wallflower, Mandrake Paddle Steamer: Strange Walking Man, The Atlanta Disco Band: Bad Luck, Cure: Friday I'm In Love, Jane Aire & The Belvederes: Breaking Down The Walls Of Heartache, Joe Strummer & The Latino Rockabilly War: Trash City, Derrick Morgan: The Blazing Fire, Judy Mowatt: Pour Sugar On Me och Reinholds: Stå Upp Svensson!

4 kommentarer:

Anonym sa...

:-D underbart att du har en Reinholds skiva! Mycket härliga minnen!! (jag o J var ihop väldigt länge)

Eva

Martin sa...

Tack för kommentaren Eva. Jag spelar faktiskt den där singeln ganska ofta.

Jocke 13 sa...

Den där Joe Strummer singeln skulle jag vilja lägga vantarna på. Tycker att en del av LRW grejerna är underskattade...

Martin sa...

Ja den där är faktiskt riktigt bra. Borde väl gå att hitta ganska billigt på e-bay.