tisdag 17 februari 2009

...och skidan den slinter

Ni vet säkert hur det är. Man sitter med en databas full med sändningstider från skid-VM. Det är bara det att det finns några fakta och dokument som inte riktigt överensstämmer. Skidorna är på väg åt olika håll samtidigt som mållinjen närmar sig. Masstart eller individuellt? Klassik eller fri stil? Vad är rätt? Vad är fel? Jag håller några kronor på den här framför den här och en som ni inte kan se men det skulle vara skönt med ett svar. Gärna snabbt.

Igår började jag på min andra Arne Dahl. Jag läser dem i loppisordning. Åttan först, nu tian. Men det är åtminstone en oordning jag kan råda över om jag vill.

2 kommentarer:

Herr Bergström sa...

Läste den första, tyckte den var trist och la ner hela projektet. Blir de bättre sen?

Martin sa...

Åttan var helt ok och just nu skulle jag gärna sitta hemma i soffan och läsa tian hellre än att försöka rensa mailboxen så mina mail ska få gå iväg men jag skulle å andra sidan hellre läsa telefonkatalogen, på japanska, än att göra det... Finns bättre deckarserier att ge sig på men de är ganska självläsande vilket ju är skönt för oss småbarnsföräldrar som aldrig skulle klara 100 sidor om dagen annars.