onsdag 14 april 2010

Rapport från en lunchrast

Jag satt för länge. Försökte lösa något med en FTP-server. Själv. Jag gick själv också. In på Svenska Spel. Tittade på nya Uncut. Bläddrade i nya Uncut. Köpte inte nya Uncut. Något tog emot. Jag gick vidare. Ratade Åhléns trots strömming och potatismos. Mötte människor som mötte våren. Jag hade vinterjackan på. Mötte barnvagnsfolket, solglasögonfolket. Gusto lockade med malt kött och mos. Väl inne serverades bankat kött och pommes. Rödvinssåsen var konstant. Jag satt vid ett bord för två. Bordet intill torkades med något som doftade citron. Jag läste i Stig Sæterbakkens Osynliga händer. Lånad från biblioteket i Hornstull. Jag gick ut. Ställde först brickan i brickvagnen. Mitt isvatten var bara till hälften uppdrucket. Jag gick till Stadsmissionen. Mötte några som jag möter ibland. Det blir så på den stora gatan i den lilla staden. Köpte inget. Gick till loppisen. Köpte inget. En uteserveringen monterades. Det doftade sticksåg i tryckimpregnerat virke. Hammarslag ekade. Jag gick tillbaka. Solen värmde något lite.

Inga kommentarer: