lördag 13 november 2010

Mina drömmars natt VI

Jag var på ett fik. Satt för länge på toaletten. Andra gäster ville in. Det var något konstigt med toalettrummet. I ena hörnet fanns en öppning som ledde in i ett annat rum. Senare vid bardisken en kille jag inte tänkt på de senaste 20 åren. Ytterligare lite senare. Promenad på en slänt. Längst ut lutade det brant ned mot havet. Snudd på ett stup. Jag hittade en kälke. Ett hemmabygge vad det tycktes. Undersidan var ett stort Ron Sexsmith-pussel där det fattades några bitar. Eventuellt var jag fortfarande kvar på fikets toalett. I det andra rummet. Där fanns en vinflaska också. Lite senare ändå gick jag förbi några barn som lekte´med en likadan kälke. Det vara bara några andra pusselbitar som fattades på den. Jag funderade på om jag skulle kunna kompletera mitt. Sen simmade jag i vattnet därnere. Det var något med en olycka och något med en lögn.

Inga kommentarer: