söndag 5 juni 2011

Söndag i Hornstull

Dagarna flyter ihop just nu. De senaste. Det är en skön känsla. Jag och F var på Skansen en av dem. Vi gick dit från Kungsträdgården eftersom kollektivtrafiken och vädret i kombination inte riktigt var gjort för två pappor, fyra tjejer och två vagnar med ståbrädor. Det gick bra ändå. Vi hade en fin dag och L och M mötte upp och vi tog båten K kallade färja tillbaka till Slussen sen.

Jag var ute en sväng med mannen vi för enkelhets skull kan kalla Spengomagnus också. Vi bläddrade och fyndade en smula på Mickes Skivor först. Följde upp med två öl på Moldau. Skildes åt vid tiotiden. Vuxet liv och vackert så. Han ska köra klubb på Pet Sounds Bar till hösten. Återkommer med fakta om det.

Vi har hängt mycket i parken också. Drakenparken. Samt spelat minigolf och varit nere och testat den nya snällare sanden vid badet här i Tanto. Jag är verkligen oändligt tacksam över att kunna bo just här. Ett litet stycke himmelrike på jorden även om skräpet ibland ligger tätt över marken och festnätterna på gräsmattorna hörs in i lägenheten.

Vi var tillbaka på Astrid Lindgren i dag. Hela familjen i rehabbassängen. P som blev lätt panikslagen sist vågade sig i till slut när hon såg hur kul K tyckte att det var i vattnet. Vi hängde lite i Vasaparken sen. K sprang på det konstiga underlaget och hoppade på studsgrejerna. P sov i sin vagn och jag kastade ett snabbt öga i skyltfönstret till Runt Runt när vi passerade.

Bland skivfynden måste nog samlings-cd:n med Quiet Elegance, Love Unlimiteds High Steppin', Hip Dressin' Fella, Gladys Knights It's Better Than Good Time och Cornershops Born Disco; Died Heavy Metal (The Andy Green Big on Cheese Mix) särskilt lyftas fram. Ni har några spår på Skivfynd vecka 22 2011. Sen kan vi fundera på varför Cornelis-boxen från 1993 återutgavs i stympad form tio år senare.

Sirius kryssade i dag och jag har fortfarande inte sett en match men jag har haft så många bra stunder de här senaste dagarna att det kan kvitta. Jag kan inte riktigt släppa K i går kväll efter badet när hon angånde nattningsrutinerna sa: "Så här har jag tänkt i min hjärna" innan hon lade fram sina synpunkter på hur det hela skulle genomföras.

Till nästa PAL

Inga kommentarer: