onsdag 14 september 2011

Rapport från en lunchrast

Klockorna i Sundbybergskyrkan ringde, jag skena på lunch. Stannade till på Stadsmissionen och köpte en cd med Göran Söllscher samt en där Hans Villius läser om Maria Stuart och en livedubbel-LP med Rare Earth (de gör en 23.38 lång version av Get Ready!). Hade tänkt fortsätta till Indiern men såg två redaktörer genom skyltfönstret till den större sushin och gjorde dem sällskap. Skiljdes sen åt. De tillbaka, jag till Myrorna. En antologi sammanställd av Jan Gradvall och en bok om Albin Amelin. Den som har en slant över kan gärna få köpa hans tavla Liljeholmsbron (blandteknik, 30-tal) till mig. Valfri arbetarklasskildring går också bra.


Fråga inte mig varför en bild på min gamla klasskamrat, tillika Svenskans ledarskribent, Per Gudmundson dyker upp i flödet vid en google bildsök på Albin Amelin. Jag vet bara att jag smålog åt det.

Inga kommentarer: