söndag 10 juni 2012

Söndag i Hornstull

Jag sitter i soffan. P sitter framför mig på madrassen på golvet. Hon ser Totte på DVD. Jag vet inte för vilken gång i ordningen men uppmärksamheten är total. Liksom inlevelsen. Vi var ute innan och mellan sov vi och snörvlade. Det är sådana tider också för några som slipper allergi.

I fredags gjorde jag det där vi borde. Oftare. Tog en dag. Ledigt. Semester i stan. Gick upp och gick ut i vanlig tid men istället för stressen till Sumpan blev det 45 minuter på Dellon. Följt av skruvköp på Kungsholmen och en lång promenad genom Söders gator. Hälsade på några bekanta, noterade studentflaken och bläddrade i skivbackarna. Senare popkväll med vänner följt av Pet Sounds Bar.


















Eftersom P och Totte tagit över TV:n kollar jag herrfinalen i Franska mästerskapen på datorn. Nadal mot Djokovic och det och de är ju förstås skitbra men någonstans längtar jag ändå tillbaka till Borg - Connors i Wimbledon och en liten svartvit TV driven av bilbatteri i farmor och farfars jaktstuga. Vissa saker bara är som de är.

Vi flög drake i parken i dag. Det gick sådär. Vindarna bär inte riktigt som vi vill. Sirius förlorade sin första match i år. I Eskilstuna av alla ställen. Herrarna alltså. Damerna vann. Igen. Totte ska bada. Jag koncentrera mig lite på tennisen. Kanske titta till eBay. Vi säger så så länge.

Inga kommentarer: