lördag 26 april 2008

Up the Junction (Låttips #26)

Jag tog 45 minuter eller så för att spinna 45-varvare hemma igår. Det var kul. Inga stora överraskningar. Lite ska, lite pop, lite soul. En av de sista låtarna var Cool for Cats med Squeeze. Och idag slumpade den bärbara fram Chris Diffords soloversion av Up the Junction när jag åkte hiss. Sen blev det singelsamlingen med Squeeze hemma också. De är lite onödigt bortglömda tycker jag. Ni får Up the Junction i tre versioner för säkerhets skull. Squeeze, Difford solo och Lilly Allens cover.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Briljant diskbänksrealism. Åtminstone med Squeeze. ”The devil came and took me / From bar to street to bookie” Jäpp!

Magnus S sa...

Wow, fan vad den här poplåten var bra! Jag ska plundra Stockholms skivbörsar på skivor med Squeeze (de tidiga i alla fall) så fort som möjligt. Glen Tilbrook såg fantastisk ut i videon - ung, oskuldsfull, stjärnögd och med gröna brallor. Jools Holland var skön också.

Martin sa...

Magnus. Ja det där är väl en av dina favoritrader.

Magnus S. Jag är smått chockad över att du inte hade koll på den. Squeeze brukar vara billiga begagnat så du är nog snart ikapp.