tisdag 24 mars 2009

Sit down (Skivkonsten #35)

Temat för skivkonsten på väggen hemma just nu är, utan att jag lyssnat på James stora hit Sit Down särskilt nyligen, lågt sittande. Bob Dylan sitter på huk, Phil Ochs sitter på gitarrfodralet och Anthony Newley sitter på trottoarkanten. Egentligen skulle jag vilja peta bort Bob som inte riktigt känns rätt i stämning, skjuta Phil till vänster och ha någon annan i mitten som tittar mer rakt mot kameran. Jag kommer bara inte riktigt på något lämpligt omslag så förslag mottages tacksamt.

5 kommentarer:

Jonken sa...

Du kan få tre dudes som sitter i mitten och tittar rakt fram; Crosby, Stills & Nash.

Anonym sa...

Det här är ju litet som det där stående inslaget med Brasse i Fem myror. Vad ska bort och vad hör ihop? För man tänker ju så olika. Men på Carole Kings Tapestry sitter hon ju i ett fönster inomhus och tittar rakt fram. Inte ute på gatan visserligen, men i alla fall med ena knäet uppdraget så det blir den litet lågt sittande känslan.

Martin sa...

Tack för tipsen (även till M som messade)! Tyvärr känns det som att Carole (http://herralarik.blogspot.com/2007/02/kung-drottning-pensionr-skivkonsten-del.html) och Emmylou sitter lite för högt upp på sina respektive bilder och en trio blir för mycket (dessutom har jag den inte på LP). Jag får fundera vidare och hoppas på fler förslag.

Sånger från nedre botten sa...

Som gammal clashfanatiker är svaret givet: Combat Rock.

Martin sa...

Jag hade den i tankarna men de är också så många. Har haft med den på tåg- och/eller soldattema (osäker på om de blev avfotograferade) tillsammans med Animals Animal Tracks och någon som jag glömt. Får nog fixa till den hängningen igen. Välkommen hem!