fredag 12 september 2008

Concrete Jungle vs. Concrete and Clay

Jag hade faktiskt aldrig sett hela videon, bara en lite snutt, till Kevin Rowlands cover på Concrete and Clay förrän helt nyligen. Det är ganska lätt att inse att det kanske inte var något fenomenalt karriärdrag att låta den promota förstasingeln från plattan My Beauty. Den gör dock inte plattan sämre och minskar definitivt inte längtan efter nytt material. En gång i tiden var ju Kevin och Dexys Midnight Runners ganska nära att signa för TwoTone så ni får Specials Concrete Jungle också. Det är ju fredag.


6 kommentarer:

Patrik sa...

Oh! My Beauty! Kanske den bästa samlingen inspelade sånger någonsin. Och du, reconsider Glasvegas.

Martin sa...

Ja den är bra. Och jag ska nog ta tag i Glasvegas. Gissar att det som är bra växer ytterligare om man har hela plattan och inte bara hör enstaka spår på nätet.

Patrik sa...

Du borde även försöka fixa de tidiga versionerna av Daddy's Gone och Flowers and football tops, som är bättre än albumversionerna. Jag vet ju att det kan vara jobbigt när folk tjatar och försöker trycka upp förväntningarna. Men det är något med kombinationen texter, melodier och framförande... Nåja, fortsättningsvis ska jag mest tjata på min kant, norr om Hornsgatan.

Martin sa...

Varför är det sådär att det nästan alltid är de tidiga versionerna som är bäst? Men de kommer väl på något DeLuxe-släpp så småningom. Du är alltid välkommen här på södra sidan också annars.

Patrik sa...

Jag tror man gillar den version man hörde först. Och sen är det där med att vara före andra vilket kan markeras genom att referera till äldre versioner. Jag hörde Glasvegas för första gången för knappt två veckor sedan. Blev nyfiken, googlade och hittade gamla grejer. Sen beställde jag skivan. Så jag har inte varit tidigt ute eller nåt, bara läst Lokko.

Martin sa...

Ja det är väl som jag. Jag läste Lokko. Googlade och youtubade och tyckte det lät bra men inte mer. samtidigt vill jag ju gärna att det ska gripa tag ordentligt. Det skulle ju onekligen kännas lite mer rock att komma hem och vilja höra Glasvegas istället för Göran Söllscher.