söndag 14 september 2008

Jag lever i en kuvös ni vet

Nej riktigt så är det ju inte men vi funderar på att glasa in balkongen. Det är mängdrabatt nu i slutet av fasadrenoveringen. Jag har alltid, eller nästan alltid, varit emot. Förmodligen grundar det sig någonstans i det där med pensionärskuvös men nu känns det rätt attraktivt. Höstvindarna sveper in och vi skulle kunna njuta lite längre av balkongen. K skulle kunna sova middag där lite längre.

Vi åt gott igår. Och lyxigt. Idag försöker vi smälta. Vi var på Grill. Firade en födelsedag och en pensionering i ett. Det var väldigt trevligt. Och mättande. De kan dock med fördel sänka volymen på bakgrundsmusiken.

Svenska äpplen. De doftar i köket. De åldras på några dagar. Det får mig att fundera på vad vi äter resten av året.

George Jones. Han låter bra just nu.

Five Days är verkligen en ganska obehaglig TV-serie. På ett bra sätt.

I morgon börjar jag lämna och hämta på förskolan. Det är nervöst.

Ibland undrar jag verkligen om de här posterna kan intressera någon annan.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är intresserad!

Cege by the way sa...

Jag kollar varje dag!

Martin sa...

Tack! Det är inte så att jag tänkt sluta. Åtminstone inte just nu. Det känns bara konstigt ibland med de här anteckningarna rakt ut i datarymden.

Conan sa...

Jag läser också! Kan väl erkänna at jag skummar liiite när det handlar om Duffy eller Paul Weller... :-)

Jonken sa...

Jag läser som mest när det handlar om Weller och Duffy. Närå, jag läser allt.

Pensionärskuvös? Är det verkligen dags redan?

Jonken sa...

Jag läser som mest när det handlar om Weller och Duffy. Närå, jag läser allt.

Pensionärskuvös? Är det verkligen dags redan?

Martin sa...

Jag har väl alltid tyckt att du ser lite skumögd ut Conan.

Du får komma och kolla senaste Duffy i bokformat någon dag Jonken. Det är skitkallt på balkongen så det är nog dags.

Vinlusen sa...

Den intresserar mig. Håll bloggen igång!

Martin sa...

I'll try som Powder sjöng på en fantastisk modpopdänga runt 1967.