tisdag 23 september 2008

Det var bättre förr

Inte allt förstås men åtminstone ishockeyn. Det slog mig i går när jag stod i tunnelbanevagnen hem och bläddrade i S Sportmagasinet. Jag är ju nästan löjligt ointresserad av ishockey idag om det inte är OS-final och Tre Kronor spelar men så har det ju inte alltid varit. Jag har ju också stått på skolgården och snackat Skellefteå AIK, Mats Waltin och Bros (det har precis som det brukar med det namnet inget med musik att göra). Jag vet inte vad det är som gör att jag idag knappt kan räkna upp en handfull spelare i Elitserien men kände igen nästan alla i Lars Nylins genomgång av drömgängen i det där magasinet med ett leeende. Jag har dock en liten teori efter att även ha ögnat artikeln om Zäta. Ishockeyspelarna är numer inte bara för mycket big business, det luktar för gott i omklädningsrummen också. Även de spelare som försöker med slutspelsskägg och annat har helt enkelt för lite av linement, samlarbilder i Buster och utomhusrinksträning över sig. Det är lite för snyggt och dataspelsanpassat. Ishockeyspelarna och de flesta av er andra håller säkert inte med men för mig var det bättre förr. När börjar nu bandyn?

Inga kommentarer: