måndag 8 september 2008

Rost (Låttips #36)

Jag vet inte om ni noterade att hösten drog in i helgen. Jag tog tunnelbanan till Fruängen och duggregn. Alkisarna var igång på torget redan vid klockan elva en lördag förmiddag. Jag passerade Karlavagnen och gick genom tunnelröret. Kanske för allra sista gången. Vi packade en skåpbil och rullade mot radhus och Segeltorp. Kokt korv och champis bland packlådor. Kroppen ömmade lite på väg hem och den stora tröttheten tog vid. Den är delvis kvar. Det är knappast i år men jag spelade Rust med det återförende Echo & The Bunnymen igår eftermiddag medan jag såg flyggplanskropparna sänka sig mot Bromma och det gick en rysning längs med ryggen och det var som att luften lättade lite. Som att det var sant när Mac sjöng att allting kommer att bli okej. Allting kommer att bli okej.

2 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

Nu blev jag lite förvirrad, ett tag fick jag för mig att det var du som flyttade från Frunken.

Martin sa...

Nej då, jag var bara flytthjälp. Det är fortfarande Hornstull som är hemmaplan. Inget ont om Segeltorp men jag föredrar än så länge innerstadsbetong.