onsdag 20 december 2006

Att inte köpa telefon i telefon

Julen är nästan här och jag är ganska trött så därför bara helt kort. Det kan vara mycket dumt att köpa något av telefonförsäljare. Särskilt om de vägrar att skicka ett avtal till dig utan vill spela in avtalet istället (så att det bara finns hos dem). Det behöver inte vara det men det kan. Jag är snäll idag och nämner inga namn men visst är det konstigt med företag (även sådana som är jättestora och byter namn och färger) som inte vill låta kunden se avtalet innan de skriver på? Som hellre ser att kunden skickar tillbaka till exempel mobiltelefonen på deras bekostnad än skickar avtalet på papper. Det är inte utan att jag är väldigt nyfiken på vad det är sådana företag vill hindra att kunderna läser i avtalet. Kanske inget alls. Kanske är det bara snabbare och enklare att ha det så . Kanske är kunderna så många ändå så det inte spelar någon roll. Själv är jag bara glad att vara avtalslös i det här fallet. Mitt gamla bolag tjänade väl lite på samtalen till det ickenyas kundtjänst men det bjuder jag så gärna på.

3 kommentarer:

Herr Bergström sa...

Har du sett denna roliga konspirations-doku?
http://www.youtube.com/watch?v=Ym90t6v1Sx0&eurl=

Hittade den borta hos Gudmundson.

F.

Martin sa...

Ja den är fin. Valfrihet i all ära men det var ganska enkelt med Televerket.

Anonym sa...

http://helalistan.blogspot.com/2006/07/smsta-mobiloperatrerna.html