söndag 24 december 2006

So here it is Merry Chrismas

Jag gissar att ni inte sitter och klickar på uppdatera framför Herr Alarik just nu, och det är en bra sak, men jag har just fått en centimeter 20-årig brandy från Torres i ett glas och vi har tittat på Kevin Rowland och Dexys Midnight Runners framförandes Merry Christmas Everybody på engelsk TV för över 20 år sedan så det känns motiverat med en postning till på julafton. Det är en fantastisk inspelning (och en fantastisk brandy för den delen). Kevin har trekvartslång rock och fjäder i det burriga håret och spelar akustisk gitarr. Bandet är hur många som helst och det är fullt av granar bakom dem. Som om det inte var nog har någon ljustekniker ordnat så det kommer blixtar från TV-studions tak. Jag önskar verkligen att jag hade en youtubelänk att erbjuda men ni får lov att lita på mig när jag säger att det är mycket sevärt.




Som en liten tröst kan jag åtminstone tipsa om något förmodligen mycket hörvärt. I morgon slår P1, det är svårt att hitta informationen på deras hemsida, till och sänder en ny Ture Sventon följetong med Johan Rabaeus som Sventon och Krister Henriksson som berättare. För ett par år sedan gjorde det Ture Sventon i öknen och det var väldigt, väldigt bra. Nu är det Ture Sventon i Stockholm vi kan lyssna på 25-29 december.

Inga kommentarer: