söndag 13 februari 2011

Söndag i Hornstull

Det har varit en vecka. Vi hängde i Uppsala i måndags. K matade fåglar med farmor och jag bläddrade billiga vinylsinglar medan P sov. Kom bland annat hem med Shirley Browns Lowdown, dirty, good lover, Soul Childrens cover på Signed, sealed and delivered, Bobby Bland, Act I, Al Green, Ann Pebbles, Chuck Jackson, Grace Jones, Trammps Trusting heart och Martha Reeves något udda tolva Skating in the streets som precis som ni tror är en version på Dancing in the streets från skateboardens och rullgrickornas gyllene år i slutet av 70-talet.

På tisdagen tog jag barnen med mig till Junibacken. Det är en historia för sig.

Onsdag kväll och måstematcherna fortsatte med Bajen - Sirius. Det var en galen tillställning med några av de sämsta domslut jag sett och några av de värsta snackeutvisningar jag upplevt. Jag trodde i halvtid att vi tappat matchen när miraklet inträffade. Den segern kommer högt bland de jag sett på plats. Idag följde Sirius upp med att krossa VSK på Studan i vad som kan ha varit årets hittills bästa direktsända sportpropaganda. Slutspelsdrömmen lever.

Vi hängde själva en timme i Tanto igår. Jag och K. Hon åkte skidor och vi pratade och det var en så väldigt bra stund.

Jag och L har bara två avsnitt kvar av Brottet. Sen ska vi sist av alla se nya Sherlock.

Om ni inte redan hört den har ni Billy Braggs cover på Joanna Newsoms On a good day här: The Voice Project

Inga kommentarer: