torsdag 6 mars 2014

Vad ska du göra?

Jag smet in en snabbis. På Mickes. På väg till hämtning. Plockade på mig en 10-kronorsplatta. Helt baserat på omslaget. Ja och årtalet 1971. Och skivbolaget ABC Dunhill. Och en cover på Beatles Two of Us. Och att en låtskrivarparentes rymde en J.Phillips och jag då tänkte på The Wolfking of L.A. Det var närmare än jag visste. Denny Doherty som gjort skivan nedan var nämligen den andre papan i The Mamas & The Papas. Det borde jag kanske haft koll på. Omslaget i sig var ju nog för ett inköp men det var en bra skiva också. Den låter som den ser ut. Stämsångsfolk som tagit ett organiskt sjuttiotalssteg mot countryn.

2 kommentarer:

Niklas sa...

Haha, precis den skivan köpte jag också, för precis en vecka sedan. Dock kostade den 20 kr på Myrorna. Nu känner jag mig lurad...

Martin sa...

Hade också betalat 20 om den kostat det. Bara omslaget är ju värt det. Kul med samstämigheten i tid. Parker Lewis 21 mars?