söndag 24 juni 2012

Söndag i Hornstull

England - Italien på TV och en ny vecka på lut. Det har varit en bra helg med några riktiga skitstunder. Jag läste ut Jag går bara ut en stund av Isobel Hadley-Kamptz och håller fortsatt på med The Modfather av David Lines och Laterna Magica av Ingmar Bergman. De är bra alla tre. På olika vis. Vi dansade kring midsommarstången och nu skrapar jag en upphittad trisslott. I eftermiddags föll regn men de nygamla köksluckorna är monterade. Till slut. Sirius förlorade i Luleå och jag kan nog sägas ha återupptäckt The Knack. Möjligen bara upptäckt faktiskt. Gamla hjältar. Hans Villius är död men Sven Lindqvist lever. Läs om honom i The Guardian och läs om honom. ElIer läs om du har olästa böcker kvar. Jag ska göra det. Villius. Den rösten. Jag ska se om Ett Satarns År också. Om nu programmet heter som boken. Jag orkar inte resa mig för att kolla. I morse, eller i går morse, dagarna flyter ihop, när K sprang från det som är barnens nya sovrum till badrummet. Jag låg kvar i sängen och tänkte att det där är mitt barn. Det är mitt barns fötter som möter golvplankorna. Vi är 21 minuter in i förlängningen. 0-0.

Inga kommentarer: