söndag 1 april 2012

Söndag i Hornstull

Åhh läsekretsen. Denna den finaste av hårt prövade små läsekretsar. Bär med mig som vi säger på renaste svengelska. Dagarna går medan ettorna och nollorna som ska bilda bokstäver, ord, meningar och postningar lyser med sin frånvaro. Jag vet att ni går in ibland utan att mötas av annat än det gamla men jag har sett snön falla över Hornstull och lägga sig på taken, jag har bevistat ett dop i Sundbyberg och jag har förvånat noterat att Mickes Skivor inte hunnit öppna fastän klockan blivit halv tolv. Jag har likaså stått nere i Drakenparken och snott ett hopprep medan K fyrdubblat sitt rekord i att hoppa över detsamma och jag har druckit mitt kaffe på Café Dello Sport. Vad jag gör just nu i detta nu mer än att skriva det här? Jag ser på snooker medan veckan går mot sitt slut i väntan på att en ny skall ta vid. Kanske blir det en med frekventare uppdateringar, kanske inte.

Inga kommentarer: