söndag 28 oktober 2012

Söndag i Hornstull

Kalas i går. Sexåringar på parad och några andra. Jag bakade en draktårta och vi överlevde både anspänning och anstormning. K var nöjd. Gästerna också tyckes det. I dag ett annat. De avlöser varandra. Sexårskalasen. Nu var jag bara observatör. Det är skönt som omväxling. För en stund sedan for hon. K. Till farmor. I Lärdomsstaden. På höstlov. Hon börjar bli så stor. Min lilla tjej.

Sirius ledde med två poäng inför dagens avslut i Norrettan. Över två lag. Mötte det ena. Förlorade. Hemma. På Studenternas. 0-1. Det andra laget som kunde gå om vann också. Vi hade ett skott i stolpen på tilläggstid. Vi spelar i Norrettan nästa år också.

I veckan föll snö och jag köpte äntligen Torssons Att vilja men inte kunna på vinyl. Inte äntligen som i å vad jag har letat utan mer bara som i att det var på tiden.

Jag har snart läst ut min deckare Flesh and blood men även börjat på en samling reseskildringar av Lars Gustafsson. Världsdelar heter boken och den är redan 30 sidor in väl värd sina 10 kronor.

Att snart tio procent av det här landets befolkning. Tio procent.

Vi har sett de två första delarna av filmatiseringen av Jonas Gardells Torka aldrig tårar utan handskar. Vi ser i efterhand. Långsamma som vi är. Jag tycker den är bra.

Inga kommentarer: