tisdag 24 augusti 2010

Hemma i Hornstull

Jag håller på att vänja mig. Föräldraledigheten känns inte riktigt på riktigt så länge L har semester men jag kan vänta ett tag på verklighetskänsla. I går gick jag in en sväng på Mickes. Kom ut med England's Dreaming och Last train from Memphis och någon gång ska jag väl hinna läsa dem med. Dessutom Anonter Saturday Night på cd och ett par tre lp-skivor. 300 kronor. Innan dess en, sitt gärna ned nu om ni är känsliga, manchesterkavaj och en trave böcker på Stadsmissionen vid Fridhemsplan. I dag har vi vandrat Hornsgatan fram och åter. Fikat på Bysis torg och växlat några ord med bekanta. Jag älskar verkligen de där spontana mötena i staden. Som i går när J tutade och vinkade när han svängde ut från Varvsgatan. K har börjat förskolan igen och det var nog bäst både för henne och oss. Stimulansbehovet och orken hos någon som snart blir fyra... Annars gick jag just ned mig i Van Morrisons The Philosopher's Stone igen. Jag undrar fortfarande när vi ska få The Unreleased Tapes Volume Two. Plommonen mognar långsamt mellan Drakens huskroppar och äpplena med. Av körsbären vi fick i överflöd förra sommaren verkar det inte bli något. VFEM är på ingång och sen blir det om K får som hon vill minigolf i Tanto. Hon verkar ytterst sugen på eternitbanorna. Man får spela på de blåa nu pappa! Hon kanske lurar sig själv men jag vet att det är glasskiosken som drar mest.

Inga kommentarer: