onsdag 29 december 2010

Onsdag i Hornstull

Vi är tillbaka. Hemma i Draken. Julgranen hade överlevt. P håller på att få kindtand. Hon somnade just med sitt lilla huvud i min halsgrop. Varje andetag hon tar känns som en liten kittling. Jag återkommer kanske till tågresorna. Konstaterar så länge att sammanlagt 10 timmars försening är ganska mycket på en tur och retur till Umeå och att L fyllt i ansökningarna om ersättning. Jag kanske återkommer till ersättningsgarantin också. Den nya förbättrade. Tänker på tal om ny och sagda förbättring på nyspråk. Ett galet bråk med K i eftermiddags, vissa dagar och stunder håller den pågående frigörelseprocessen på att driva mig till vansinne och utmattning, men nu alldeles innan det var dags för sängen sa hon: Jag älskar dig pappa. Det var också som en hemkomst.

Inga kommentarer: