måndag 19 mars 2012

Alla dessa dagar

Ni undrar. Vad händer. Jag svarar. Livet. I går till exempel. Vi hängde mellan husen. Grillade korv. Vänner, bekanta, grannar. Hembakta kakor och kaffe i termos. Barnen sprang på lätta fötter. K fick kickboarden vi hittade i grovsoprummet i höstas. Hon ville ut igen efter middagen. Åkte varv på varv i lekparken. I morgon flyger hon norrut med mormor. Som jag ska oroa mig då. I fredags. Jag och P på sjukgymnastik. Astrid Lindgrens Barnsjukhus. Som en påminnelse om vad som hände. Om vad som återstår. I lördags. Vänner, lek, pannkakor. Senare skivfyndande och på kvällen en öl eller två på PSB där den större skåningen med kompanjon vände 60-tal. Så. Nu vet ni. På ett ungefär. Goda dagar. I morse föll snön när jag kom upp ur tunnelbanan i Sumpan.

Inga kommentarer: