måndag 26 mars 2012

Måndag i Hornstull

I går eftermiddag. Vi hängde i det solvarma hörnet av förskolans gård. Bjöd de andra som var där på vårt medhavda. Köpebullar, hembakt kardemummakaka, saft, pulverkaffe och te. Barnen for runt. Jag tog av mig jackan en stund och mitt i all trötthet var det som att lite liv återvände.

Jag har fortsatt med skivomslagstävlingar. Löst andras och konstruerat egna. Jag vet inte varför det känns så bra just nu men det gör det.

I lördags medan L och K var på annat tog jag och P en fika på Dellon. Sen hängde vi lite i Högalidsparken och Draken. Gungade och gick omkring. Vi hann in på Mickes också. Jag köpte Martin Carthys Crown Of Horn och Anders F. Rönnbloms Måsarna lämnar Gotland på vinyl samt Robert Johnson and Punchdrunks Fried On The Altar Of Good Taste på cd. 40 spänn.

P somnar i mitt knä medan jag skriver det här.

Den sista bandyfinalen är spelad i Uppsala och det blev ingen där för mig. Sirius nådde aldrig så långt.

Snookern var tillbaka igen i morse. China Open. Det kändes hemtamt. Snart rullar cykelklassikerna på rad på Eurosport också. Vi fortsätter att plöja gamla avsnitt av Vita huset på DVD men jag såg en snutt på John Cale-konserter på SVT också och tänker spela in morgondagens repris.

I fredags kväll när K kom hem igen efter fyra dagar och tre nätter i Umeå. Hur hon sprang emot mig och ropade pappa.

Inga kommentarer: