söndag 4 mars 2012

Söndag i Hornstull

Helt kort. Dagarna har varit bra. Nätterna med. Det har kommit en samlingsskiva med The Apollas. På Kent. 25 låtar. Det är mer än jag hade vågat hoppas på. Jag köpte den på Pet Sounds. Betalade 199 kronor. Det är mer än jag brukar göra. Men jag ville ha den direkt. Och så hade jag precis läst Lennart Perssons bok om skivbutiken och tyckte den var värd lite stöd.

Våren kom till Hornstull. K cyklade för första gången i år just i dag. Runt, runt i Drakenparken och sen till Högalidsparken. Samt tillbaka igen. Fast just på tillbakavägen var jag inte med. Jag stod på Mickes Skivor och bläddrade vinyl. En välbehövlig liten andhämtningspaus.

Ni undrar hur Jayhawks var. Bra. Bra. För mig hade det egentligen räckt med att få höra Mark Olson sjunga Clifton Bridge men jag fick mycket mer och är glad för det.

Sirius klarade bandykontraktet. Jag andades ut. Nu har vi faktiskt några veckor av ingenting att oroa oss för när det gäller det där blåsvarta laget. Sen kör fotbollen igång

Inga kommentarer: