lördag 2 februari 2008

Bodies in troubles (Låttips #24)

Att vissa saker fastnar i hjärnan och tar upp plats är både fascinerade och ibland irriterande. Jag kunde ju till exempel ha haft något viktigare liggande i den hjärnbark som minns att Jan Gradvall skrev en översvallande recension av Mary Margaret O'Haras platta Miss America i gamla Slitz. För att inte tala om att jag tror mig minnas att han lite sorgset sågade Style Councils tredje platta i samma nummer. Plattan Miss America är bara en av dem som åkt på spelaren för att en allt större del av skivsamlingen, framför allt cd, hamnat i flyttkartonger. När jag rev runt i källarförrådet idag hittade jag för övrigt en låda med just gamla Schlager/Slitz. The things vi samlar på oss... Jag hade inte hjärta att slänga dem idag men en trave Q/Select/The Face gick raka vägen till pappersinsamlingen utan att passera gå.

2 kommentarer:

Andreas sa...

En grej: Visste du att Mary Margaret O'Hara är syster till Catherine O'Hara, hon från Chistopher Guests mockumentärer?

Bara det, menar jag...

Martin sa...

Tack för infon. Det hade jag ingen aning om.