fredag 19 september 2008

Sånger från översta våningen

You were under the impression
That when you were walking forward
You'd end up further onward
But things ain't quite that simple.


Så står det klart att märkliga "sjukdomar" kan smitta via Internet. Nu ska jag luta mig tillbaka och vänta på nobelpriset i medicin. Medan vi väntar kan vi ju spisa The Whos I've had enough från Quadrophenia. I det här fallet själva symptomet på "sjukdomen" att vakna med en låt i huvudet. Skyll inte på mig men den enda versionen jag hittar på YouTube är iscensättningen med Gary Glitter sida vid sida med Roger Daltrey. Det är märkligt på gränsen till bisarrt.

5 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

Hur känns det, frågade han medlidande. Inte.

Sånger från nedre botten sa...

snarare leende.

Martin sa...

Det ska väl du veta. Jaja det kunde ha börjat värre men det är ju en bra låt även om jag är lite oroad över texttemat.

Sånger från nedre botten sa...

Bara bra. Tackar som frågar. Oroa dig inte, du vet att de bästa låtarna i världen handlar om krossad kärlek. Det betyder inte att du måste ta dem personligt varenda gång, eller hur.

Martin sa...

Det kanske bara var en släng. I morse var det tyst igen.