tisdag 9 september 2008

Uppsamligsheat XX

4-0. Det var något helt annat det. Nu ser vi till att vinna derbyt också Sirius.

Jag tycker att Glasvegas låter bra men har också känslan av att de är 2008 års Bluebells.

Vi följer helt plötsligt två tv-serier i och med Tell me you love me och Five Days. Bägge har börjat ganska bra med viss fördel för den andra och bägge är delar av HBO-undret.

Cykel-VM på gång om några veckor. Vi ska väl inte räkna med en upprepning av OS-framgångarna men hoppas ska vi. Lance Armstrongs comeback till Tour de France? Jag tvivlar.

Nord och Syd. Inte TV-serien utan Korea. I morgon möts de i VM-kval. Sport och politik. På neutral plan i Shanghai.

Sverige-Albanien. Jag kollade bara sporadiskt. Det såg väl sådär ut. Mest har jag bara svårt att uppbåda entusiasm för landslagsfotbollen. För många tyckare, för många kanaler, för tråkigt spel.

L hade köpt Situation Stockholm. Gradvall om Noice. Mellanstadiet. Från klassrumsfönstret kunde man se vad som skrivits i snö på fotbollsplanen. Noice. Många i min generation lärde sig aldrig att stava rätt till oväsen på engelska efter det. De var aldrig mitt band. Det var Gyllene Tiden men de låg strax där bakom. Letade i källaren efter debutsingeln Television men hittade bara Tonårsdrömmar.

Vi bjöds på egenhändigt fångade och kokta kräftor i fredags. Linie Akvavit till. Minns inte om det var Löitens eller Lysholms. Det gav mersmak.

Jag köpte ljung på Hornsgatan på väg hem idag. Det känns bra att ha den på balkongen.



Länka kan vi göra en annan gång.

Inga kommentarer: