onsdag 8 april 2009

Ja ba VAB ba

Andra onsdagen i rad med VAB. Med tanke på att det är första gången på en och en halv termin som förskolan ringer så ska vi nog vara nöjda. Hörde från kollega M om en förälder på hennes makes jobb som var uppe i 50 dagar med sjuka barn i år. Jag lämnade jobbet efter en timme av te och e-mail. En snäll busschaufför vid Fridhemsplan gjorde att det gick snabbare att komma hem genom att stanna till en extra gång för en stressad pappa. Tack igen! Hon var trött K när jag kom till förskolam men skulle vara kvar vid ritpappret. Fast det löste sig snabbt när jag föreslog att vi skulle ta med det hem. Magen är inte riktigt i balans men nu sover hon middag och jag pustar ut i soffan med Arne Dahls En midsommarnattsdröm. Min läsordning, eller snarare oordning, är nu bok 10, 9, 7, 8, 6. Det blir spännande att se vilken som dyker upp härnäst på Stadsmissionen eller Myrorna i Sundbyberg. Jag hade hoppats kunna skriva att Tantoberget är helt avisat men det glittrar fortfarande tillbaka mot solen i några skrevor på nordsidan.

2 kommentarer:

Patrik sa...

annars finns samtliga arne dahl-böcker på heleneborgsgatan, det är bara att hojta till

Martin sa...

Tack! Jag gör det om abstinens sätter in innan jag hittat nästa (annars är det ju rätt mycket annat i olästhögen också).