torsdag 30 april 2009

Jag höll, jag föll

DVD-rea på det lokala varuhuset. Mest skräp förstås men också en del som lockade. Mest nostalgi. Sånt jag sett och kanske, kanske, kanske någon gång skulle kunna vilja och hinna se om. Som de där oomsedda Kråkguldet och Kullamannen som står hemma i hyllan. Jag stod bland annat emot en dubbeldisc med TV-serien Åshöjdens BK för 75 spänn men klarade naturligtvis inte att helt, trots att jag verkligen ansträngde mig och gick därifrån två gånger, av att lägga tillbaka Jordbrosviten på fyra DVD för 125 spänn. Jag är verkligen så förutsägbar.

5 kommentarer:

Anonym sa...

vilket är det lokala varuhuset?

Martin sa...

Åhléns i Sumpan (ingen halvdag här inte). Säg till om du vill ha en låda Pizzorna från Jordbro så kan jag kolla på måndag om det finns exemplar kvar.

Kerstin sa...

Kråkguldet och Kullamannen är faktiskt precis så spännande och bra som man minns dem. Och snygga! Min sexåring tycker att de är jättebra. Räddade dagar med öroninflammation i vintras när han inte orkade göra något annat än att ligga i soffan och kolla på film och jag behövde finnas där och pyssla om. Lika roligt för båda.

Anonym sa...

Gud, Jordbrofilmerna, de är helt fantastiska. Bland det bästa jag sett i dokumentärväg. Vilket fynd!

Martin sa...

Jag köpte faktiskt Kullamannen och Kråkguldet lite med baktanken att det kommer att komma VAB-dagar med en äldre K. Skönt att höra att en ny generation kan uppskatta dem även om jag är lite oroad över att K kommer att ha TV-minnen som är helt frikopplade från hennes egen generation. Hittills har hon i stort sett bara sett Bamse och Fem myror är fler än fyra elefanter.

Jordbrofilmerna var verkligen ett fynd, frågan är bara när jag ska hitta tiden at se om dem...