tisdag 28 april 2009

Pengarna på bordet tack!

Jag vet ju inte hur de räknar men BloggVärde har kommit fram till att bloggen Herr Alarik är värd 174 830 kronor. Show me the money säger jag. Och hur då värd? Är det ett engångsbelopp? Eller på årsbasis (hur lång uppsägningstid har jag)? Får jag lägga ned och starta en ny blogg sen? Är det om jag börjar lägga in reklam som pengarna tickar in på kontot? Vad är min bisyssla på snookerbloggen 147 värd? Höjer det här mitt marknadsvärde utanför bloggvärlden också? Finns det pengar att göra på K:s blogg? Så många frågetecken. Jag får väl luta mig tillbaka och vänta på att agenterna börjar vifta med sina kontrakt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Martin. Vilket konto ska vi sätta in pengarna på?

Martin sa...

Konto? Ska det vara anonymt ska det vara väl använda sedlar i en sliten portfölj. Ni kan lämna in den på Café Dello Sport i helgen. Kom ihåg att märka den "Herr Alarik".

Magnus S sa...

Spengo var bara värt 74 027 kronor. Grattis, Herr Alarik är ett starkare varumärke, det är bara att sälja.

Martin sa...

Det är nog bara en tidsfråga innan Spengo är om mig.

Anonym sa...

Min var inte ens värd femsiffrigt. Och då säger en bild ändå mer än tusen ord! Det måste vara alliansens fel.

Martin sa...

Min gissning är att dina bilder är ovärderliga.