torsdag 2 april 2009

Visst ett aprilskämt i Hornstull

Solen sken. K var piggare. Igår eftermiddag. Jag lagade mat. Mobilen brummade till. SMS i inkorgen.

Hörde att den gode Ian gomm värmer upp för ducks deluxe på söndag. Han blandar sologrejer med brinsley-grejer.

Jag svarade så snabbt matlagningen tillät.

Galet!

Så gott som genst kom svaret tillbaka.

April, april...



Rätta mig gärna om jag har fel men är inte det ett av de gubbrockigaste aprilskämten någonsin? Att det kom från en relativt stor Skåne-Magnus förvånar säkert inte någon.

2 kommentarer:

Magnus S sa...

Jodå, jag har en lysande framtid som gubbe. Jag är faktiskt fortfarande 37 år och kommer troligen vara yngst på Akkurat på söndag när Ducks Deluxe stapplar upp på scenen (de ser gamla ut på de senare årens liveklipp på YouTube).

Martin sa...

Det var härligt att höra att ditt aprilskämt gick hem hos samtliga mottagare. Ian Gomm!