torsdag 21 januari 2010

Kamferolja (Cykelomslag #28)

Jag bläddrade skivor på Myrorna i Sundbyberg härom dagen och hittade den här samlingen med Bert Kaempfert. Den fanns i mitt hem på Källarbäcksgatan utanför Uppsala i ungdomen tillsammas med två andra i samma "2 Record Set"-serie. En med 50-talshits som jag har tagit över och en med 70-talshits som jag eventuellt också har. Var vårt exemplar av Berts hits blev av vet jag inte. Eventuellt är det just det som står där i Myrornas nyinkommetback. På tal om cykel drar det ihop sig til en ny TV-säsong. Tour of Qatar, 7-12 februari, är väl inte världens roligaste etapplopp men jag blev ändå lite glad av att nyss lägga in årets etapper i en databas. Ni har dem nedanför cykelomslaget. Kamferolja verkar för övrigt leva ett liv i skugga. Finns inte ens som uppslagsord på svenska Wikipedia. Snart blir det ärtsoppa och pannkakor.



Tour of Qatar 2010

Etapp 1: West Bay Lagoon - West Bay Lagoon (lagtempo 8,2 km)
Etapp 2: Camel Race Track - Qatar Foundation (147 km)
Etapp 3: Dukhan - Mesaieed (136,5 km)
Etapp 4: The Pearl - Al Khor Corniche (146,5 km)
Etapp 5: Lusail - Madinat Al Shamal (142 km)
Etapp 6: Al Wakra - Doha Corniche (123,5 km)

Inga kommentarer: