tisdag 19 januari 2010

Sen rapport från en lunchrast

Gick ensam till den bortre indiern. Åt det förväntade och läste Vita Bergens Barn av Per Anders Fogelström. Inte hela men en bit. Vid bordet bredvid jämförde två män som var mer medelålders än jag mobiltelefoner i en halvtimme. Vidare till Myrorna. Det var pocketfest. 50 spänn för femlingen nedan. George Orwells Keep the Aspidistra Flying, Stig Dagermans Tysk Höst, Lars Gustafssons Tennisspelarna, Sven Lindqvists Utrota varenda jävel och Don DeLillos Falling Man. Jag har läst tre av dem och hade redan två men vad begär ni. Det var ju snudd på galet prisvärt.

2 kommentarer:

Niklas sa...

"Falling Man" köpte jag också för ett tag sedan, men känner mig rätt opeppad efter att ha läst "Vitt Brus" som jag tyckte var bra trist. Har du läst något av DeLillo tidigare?

Martin sa...

Var på väg att skriva nej men så kom jag på att jag ju läste Great Jones Street för ett tag sedan. Ganska bra men inte oumbärlig.