söndag 14 november 2010

Fars dag i Hornstull

Fars dag. Eller farsta som den lilla stockholmaren säger. Vilken dag. Jag har gått i kyrkan och slagit igen en dörr hårt. Bägge hör till ovanligheterna. K sjunger i en kör. Sånglekis. De uppträdde idag. Jag var för första gången i mitt liv på en familjemässa. Det var annorlunda. Dockor i predikstolen och kyrkkorv i vapenhuset. Jag försöker hålla ett öppet sinne. Dörren. Jag gick en stund i Tanto sen. I mörkret och hösten. Med mina föresatser och känslan av misslyckande. Föräldrar måste ju få bli arga och någonstans är det säkert bra men för en ovan är det jobbigt. Hon satt i mitt knä sen och jag badade med P. L och K hade gjort schackrutskakor och vi såg ett naturprogram på TV och bara fem minuter på Bollibumpa-webben utan att det blev bråk om mer. De sover nu. K och P. I morgon börjar en ny vecka.

2 kommentarer:

Magnus H sa...

Herr A smälla i dörr, vore det inte värt att dramatisera och lägga på youtube? Blir så nyfiken på hur det kan se ut!

Martin sa...

YouTube vägrar att ladda upp filen med hänvisning till mänsklighetens bästa men jag kan avslöja att det ser lite halvtaffligt ut...