fredag 5 november 2010

The things we do

Vet inte riktig var idén kom ifrån men så satt jag plötsligt där med novembernumren av Mojo och Uncut och plockade en låt vardera från de nya plattor (Morrissey fick en friplats också med sin utökade återutgåva av Bona Drag) som fått fyra stjärnor eller fler och som jag hittade på Spotify. Ni har resultatet på Uncut Mojo Nov 2010. Själv lyssnar jag på senaste Håkan Hellström. Den första av hans som jag köpt sen den första men det var som att den ropade mitt namn därifrån skyltfönstret på Mickes. Solen skiner över Hornstull och har vi tur har byggjobbarna tagit halvdag.

2 kommentarer:

Niklas sa...

Vad tycker du om Håkan-skivan då? Lloyd Cole får ursäkta, men Håkan har gjort höstens absolut bästa skiva. Om man frågar mig. Stundtals tårdrypande vacker.

Martin sa...

Är inne på fjärde lyssningen och den låter bitvis riktigt bra.