söndag 21 november 2010

Söndag i Hornstull

Det har varit en av de där dagarna. Gårdagen var allt annat. En toppdag. I fredags var vi på Teenage Fanclub. Det var bra. De var bra. De är det. Läs mer hos Conie.

Jag upptäckte bara så där att Maggie Holland gjort en cover på Billy Braggs Levi Stubbs' Tears och att den är bra med lite John Cale-känsla och allt.

Annars har jag spelat Jonathan Becketts 1989 väldigt mycket den här helgen. Jag har alltid varit svag för artister som nämner andra artister i sina låttexter och uppräkningen i den här av allt från Wild Swans och Go-Betweens via Kate Bush och Talk Talk till Seeds och Television är precis i min smak.

Vi väntar på onsdagens sista avsnitt av Brottet II så att vi äntligen ska kunna ge oss i kast med Brottet som väntar på DVD.

Jag läser för första gången en Peter Robinson-deckare, Bad Boy, det är habilt men knappast nödvändigt. Säkert borde jag ta tag i senaste Sara Stridsberg eller någon av alla de andra böckerna som väntar i hyllan vid sängen istället men det är som det är.

På tal om artister som sjunger om andra artister köpte jag något oväntat två cd med Peter LeMarc i veckan. 20 spänns styck och jag har alltid varit svag för hans Little Willie John. Jonken som var här och förmiddagsfikade kaffe och knäckemacka med gravad lax i lördags förstod precis.

Det där minigolfspelet som finns i lånemobilen...

Hösten har slagit sig till oro i Tanto.

2 kommentarer:

Niklas sa...

Märkligt, det har varit en av de där dagarna i Högdalen också. En jävla dag helt enkelt.

Martin sa...

Det kanske var Stockholms H-orter som drabbades igår? Hornstull, Högdalen, Haninge...