måndag 23 april 2007

Uppsamlingsheat III

Ett enkelt litet sms för att deklarera. Inga högar med kontrolluppgifter. Inga uträkningar. Inga samtal till mamma. Ingen sistaminutenvända till Skatteverket för att lämna in. Bara ett par nummer att knappa in. Det tog inte ens en minut. Tiderna förändras.



Om ni inte redan gjort det kolla in Vinlusens reseskildring till och från Kina. Min bästa följetong just nu. Conan peppar på Spider-Man 3. Jag med.

Jag åt en kebab på Huvudstagrillen idag. Köttet och tillbehören serverades i en förväxt frukostfralla. Den var verkligen sådär. Jag hoppas att det var ett olycksfall i arbetet.



Lejonkungen har plingat. Noterade ni att hans ögonbryn nästan inte alls var välvda när han gav sig in i rikspolitiken? Vid sidan av det var väl det mest iögonfallande i Rapports minnessvep att jag tyckte mig se Koop-Orre bland åhörarna vid ett valtal. Att Erik U och Pingis-Jocke fladdrade förbi var ju mer väntat.



En andra seger för Sirius. Det är långt kvar men kul att vara med i toppen.


O'Sullivan hade förstås inga problem med Ding medan Doherty ser ut att få kämpa för att vända underläge med 6-3 mot debutanten Allen i snooker-VM. Så mycket för mina funderingar.

Jag hade glömt bort att bankomaterna heter Otto i Finland. Det är ett litet glädjeämne i vardagen.

Inga kommentarer: