fredag 27 april 2007

All that jazz (skivkonsten #13)

För något som nog är femton förfärande år sedan gick jag en termin på folkhögskola. Skrivarlinje. Lunnevad. Mina ambitioner var sådär. Lämnade mest in gamla dikter men skrev lite prosa och använde för första gången en dator. Mac Classic II tror jag. Skärmarna var mycket mindre då. Vi var 10 kanske 15. Alla ville vi väl vara annorlunda och alla ville vi väl passa in. I rummet mitt emot mitt bodde en kille med trasiga strumpor och nya boots. Han hoppade gärna upp och ned med stängd dörr eller öppen. Gärna och gärna förresten . Det var nog helt enkelt något han gjorde. Han lyssnade på Elvis. Han blev inte rödvinsfull. Han passade inte in. En enda rad minns jag av vad de andra skrev och läste upp under ett halvår. Den är hans. Är du lilla du i dimensionen.

Inga kommentarer: