onsdag 30 april 2008

Uppsamlingsheat XVIII

Det var gårdsstäd i föreningen i lördags. Vi hade räfsor, krattor, spadar och något som kanske kan ha kallats rakor. På sjuttiotalet när jag växte upp kallades det för Alle man ut. Det var trevligt. Efteråt grillade vi korv och drack en 2.8. Fler hade druckit i närheten. Tantolunden såg skräpbombad ut samma lördag förmiddag. Vad är det som gör det så svårt att ta hand om sitt skräp?



Tre skivor i veckan. Burning Spear. Hur är det möjligt att det tog mig så många år att komma vidare från Marcus Garvey och Garvey's Ghost? Så fantastisk.



Jag läser Den skrattande polisen och Stella Duffys Beneath the blonde. Det är svårt att välja.

På Stadsmissionen förra veckan fyndade jag leksaker till K och Kjell Höglund till mig. Häxprocess för fyra och femtio. Det var glädjande.

Scillan är farligt nära att nå ogrässtatus i backarna runt Högalidskyrkan.



Det känns som att Sirius redan är inne i en svacka. Fast jag är sämre som ännu inte sett en minuts spel.

Snooker-VM. Jag saknar att inte se det men tiden räcker inte till att komma in i det.

Jag och K var i Uppsala i måndags. Förberedelserna för den sista april övriga landet kallar Valborg var i full gång längs Fyrisån. Forsränningsfarkoster lades upp och planteringar hägnades in. En gång var det där en så stor dag för mig. Idag är jag mest glad att slippa.

Inga kommentarer: