fredag 11 april 2008

Våren närmar sig semiförorten

Det var väl DN på Stan för längesen som kallade Hornstull semiförort? Säkert är åtminstone att våren var tillbaka i luften igen idag. Vi behövde det efter magsjuka, förkylning, ögoninflamation och tänder på väg ut. Veckan har bjudit ett visst sömnunderskott. I morse var K och jag tidigt upp. Lite före halv nio fick vi ge upp gungorna i Högalidsparken eftersom vinterns sand skulle maskinblåsas bort. Vi hann ut på Långholmen innan erbjudande om kompiskaffe kom. Lite senare var vi på plats i Tanto för korvgrillning. Fyra pappor och fyra döttrar i solskenet. Kabanossen var bäst med sojakorven som tvåa och grillkorven på tredje plats. K var stormförtjust i tillvaron. Senare sov hon i sin vagn och jag åt en glass från Tevere, årets första med äppelkanelsmak, i solen på Nytorget. Gräsmattan verkade ännu vara för blöt för att bli vardagsrumsgolv för lokalbefolkningen. Det var skönt. Jag läste Mannen som gick upp i rök och stördes knapp nämnvärt av att någon TV-inspelning pågick ett par parkbänkar bort. Jag trivdes mitt halvår i de där trakterna men jag är väldigt glad att bo på västra sidan av Söder idag.



I helgen är det Degerfors borta för Sirius. Första omgången i Superettan. Jag kommer inte att vara på plats men nervös. The Move i cd-spelaren. Lite för mycket boogie i ett par spår men jag borde nog ha gett dem en allvarligare chans när jag först stötte på dem för dryga 20 år sedan och inte bara avfärdat dem som kaftanhippies. Den större skånske Magnus fick mig att våga prova en samlingsskiva efter några väl valda spår en kväll för ett tag sedan. Det var bra.

Inga kommentarer: