fredag 18 september 2009

Rapport från en lunchrast

K sover igen. Utanför fönstret ser jag hennes kompisar springa runt på förskolegården. Vi har höstens första VAB. Feber. Innan hon somnade om drack hon lite saft, lite välling och åt en halv liten glasspinne. En halv. Då är hon sjuk. Jag hittade en bit lax och två kokta potatisar i kylskåpet. Microvärmde. Bläddrade i Svenskan (jag är fortfarande inte helt säker på nya formen) och funderade över varför Anna Anka (jag har inte kanalen och har inte sett programmet eller läst Newsmill-texten) fick så mycket tid i P1 i morse. Det lät som att hon fick sin uppmärksamhet lite billigt. Fast jag kanske också hade feber. Träden i Tanto är fortfarande övervägande gröna och vår balkong är inglasad. Ändå är känslan mer höst än helg.

3 kommentarer:

Niklas sa...

Usch, Anna Anka. Det är märkligt och sorgligt att korkade människor får så mycket mer uppmärksamhet än smarta. Anna Anka bör man tiga ihjäl.

Pop-Sara sa...

jag såg halva reprisen idag, och måste säga att jag inte riktigt fattar uppståndelsen runt henne. hon är gift med en man från en äldre generation som dessutom är superstjärna - jag tycker det hon säger "makes sense" i de omständigheterna, även om de inte gör det bland 30-40-åringar i sverige. mycket tjafs för en liten fjäder, tycker jag.

Martin sa...

Ja hon får ju ha vilka åsikter hon vill men varför hon får ta plats i P1 är fortfarande en fråga som nästan gränsar till gåta (om man bortser från hennes roliga namn förstås).