måndag 28 september 2009

Så var Sirius sist igen

Jag gick in på nätet i halvtid igår och Sirius ledde faktiskt med 1-0 mot Mjällby. Jag tänkte att kanske, kanske pågarna från Listerlandet är så nöjda med sig själva och den i praktiken klara allsvenska platsen så det kan bli lite poäng här men när jag gick in igen efter att söndagsmiddagen i form av panerad sej och hemgjort potatismos (K tog om tre gånger!) inmundigats så stod det 1-4 vid full tid. Nu är vi sist i tabellen igen och jag vet inte men det känns som att jag vill gräva ned mig i halva konspirationsteorier som den här eller vända blickarna mot en annan serie som den här? Och när är det nu egentligen bandyn börjar? Seger åtminstone i de kvarvarande hemmamatcherna mot Vasalund och Trollhättan är nu så viktigt att det känns väldigt obekvämt. Planerna på först en och sen en till bandyhall i Uppsala verkar också skrida framåt och det är klart att det är bra för träningsmöjligheterna men jag vill fortfarande se min bandy utomhus när det är dags för avslag.

Inga kommentarer: