onsdag 17 februari 2010

Ingen adresserad reklam heller tack!

Hej då Rickard! Hej då Postkodlotteriet! Hej då all annan miljöpåverkande skitreklam som jag inte vill bära mellan mitt brevinkast och pappersinsamlingen. Hej då alla ni som tyckt att ni var smarta när ni satsade på adresserad reklam för att ta er förbi min "Ingen reklam tack!" skylt. Tack reklamfritt som erbjuder en samlande tjänst där det enkelt går att registrera sig för att slippa ett onödigt nyttjande av jordens begränsade resurser. Från 1989 till nu har den adresserade direktreklamen, enligt reklamfritt, ökat från i snitt 20 kg per år och hushåll till 50 kg per år och hushåll och nästa år öppnar Skatteverket upp SPAR-registret och då lär det bli ännu mer. Hög tid alltså. Jag citerar med glädje min gamla pennfajtarkompis Rickard här nedan. "Jovisst verkar det nästan för bra för att vara sant!"

3 kommentarer:

Pop-Sara sa...

åh, det där f***ing postkodslotteriet driver mig till vansinne!! ge mer pengar till postkodvinnarna istället för att adressera brev till mig två gånger om dagen! får kolla det där reklamfritt.se.

Martin sa...

Det tar visst tyvärr några månader innan det slår igenom men oj vad skönt det ska bli.

Anonym sa...

Jag mailade postkodslotteriet och de lovade att sluta skicka till mig, men det där reklamfritt ska jag kolla upp!