söndag 21 februari 2010

Insnöad söndag i Hornstull

L och K pulsade precis iväg för att möta upp MV vid dockteatern. Jag och P sitter i soffan. OS-repris för mig, armveckssömn för P. Från badrummet piper torktumlaren. Borde hämta Barney Hoskyns Hotel California och passa på att läsa några sidor också. Snön yr utanför och täcker väl snart halva köksfönstret. Sirius-Bajen i kvartsfinal. Det ser förstås rätt tufft ut men det blir åtminstone minst en match på promenadavstånd. Utomhus tack och lov. Är snart igenom Beatles in mono-boxen. Vita dubbeln nu. Inser hur oerthört många gånger jag lyssnat på en del av deras skivor och hur mycket mindre än jag trott jag lyssnat på andra. Vita hamnar i den första kategorin. Jag hade för övrigt funderat på om replikatanken skulle sträcka sig hela vägen till innerpåsen på Sgt. Pepper. Det gjorde den förstås. Det är skönt att få några dagar för sig själv men också väldigt bra att ha tjejerna hemma igen.

Inga kommentarer: