tisdag 2 februari 2010

Hitsville Cirkus

Det är ju lätt bisarrt att tänka sig att vi på Internationella Kvinnodagen den 8 mars i nådens år 2010 skulle kunna bege oss till Cirkus i Stockholm för att se Four Tops och Temptations uppträda. Four Tops! Temptations! Det är förstås mest bara varumärkena (om jag fattat rätt är det en originalmedlem i vardera gruppen i form av Abdul Duke Fakir respektive Otis Williams med) och låtarna som åker runt men Herr Alarik är hur dumt det än kan tyckas kluven som om yxan just träffat huggkubben och han själv låg på vardera sidan. Four Tops! Temptations! I slutändan lyckas jag nog stå emot. Det kan ju mycket väl komma kännas lika själfullt som när det är soultema i Idol men ändå gnager det lite. Four Tops! Temptations! En liten del av mig kommer att gräma sig. Om ändå Levi fortfarande varit i livet och med.

4 kommentarer:

Martin sa...

Du kan kanske trösta dig med att Jerry Lee Lewis syster Linda Gail kommer till Akkurat (av alla ställen) den 28 februari.

Pop-Sara sa...

åh, jag såg också det där igår, och det känns ju lockande men ändå inte! priset är däremot mindre lockande när man inte har ett riktigt jobb.

Kritan sa...

Det där måste du nog gå på.

Martin sa...

Den som lever får se men priset avskräcker onekligen och med tanke på att jag avstod Al Green på Berns så blir det nog någon gammal LIVE-dvd hemma istället.