söndag 28 februari 2010

Söndag i Hornstull

Det droppar utanför fönstret. Kanske är det våren, kanske laddar vintern bara om. Igår stod jag och K på Zinken och såg Sirius spela i snöblandat regn. Vi hade laddat på Dellon med semla och åt en korv halvvägs in i första halvlek men i halvtid hade K fått nog. Sirius ledde med 2-1 och vi gick hem. TV-sändning istället och så fort vi slagit på blev det 2-2. Jag stod i köket när K kom ut och sa att två gröna kramades på TV. Det tändes ett hopp på övertid och sen släcktes det. Minst en match kvar. Förhoppningsvis fler.



OS är snart över. Det har varit kul. I en liten lucka började vi kolla Scener ur ett äktenskap. Inte helt muntert men bra. Förstås. Jag läser fortfarande Barney Hoskyns Hotel California. Det är en fascinerande tid i musikhistorien även om musiken inte alltid är min. Idag spelade vi en Trazan och Banarne-skiva jag hittade på Myrorna för några veckor sedan. Jag och K dansade till Kung Louis och Han satte foten i en potta och hon skrattade det där skrattet. Senare skalade hon morötter och palsternackor till en pastaröra. Vad stor hon börjar bli vår lilla tjej. Vi såg Bella och Gustav - Om en liten vecka på DVD med Lena Nyman som berättarröst och badade. Efter tandborstningen somnade K i min famn. Det har varit en bra helg.

2 kommentarer:

BRF Fågelsången sa...

Jag kollade "Tårtan" med vår K. Det gick hem & Pappa Boll är nöjd.

Martin sa...

Härligt! Det ligger ett exemplar hemma och väntar på att vi ska bli redo också.