torsdag 25 februari 2010

Rapport från Zinkensdamm

Det var kallt trots att jag hade med mig Svenskans näringslivsdel att stå på. Jag kom lite sent igen och hörde ett målvrål eller möjligen två från Krukmakargatan. 1-1 när jag äntrade och 2-1 i paus. Siriussupportrarna fick inte gå till öltältet. Som om det var fotboll eller Gurkorna var inblandade. Patrik Nilsson i hemmalaget fick däremot kravalla bäst han ville utan större åtgärd. Konstigt att en så stor och bra bandyspelare ska behöva spela så löjligt småfult. Istället för öltält, varm choklad. Eller snarare pissljummen. I andra rann det iväg. 5-2 till slut. Jag hann åtminstone heja på lite kompisar. Gick hem genom Tanto. Såg en hare. Nu är tofflorna på, ett litet glas vin framställt. Eller snarare ett stort med lite innehåll. På lördag är det dags igen. Vi har fortfarande fem SM-guld mot deras noll. Tvivlar på att det ändrar sig till nästa säsong.

Inga kommentarer: