måndag 19 april 2010

Måndag i Hornstull

Jag hade tänkt gnälla lite som vanligt. Om Sirius torsk. Om tröttheten. Om orken. Men jag såg eventuellt en människa dö idag. Eventuellt en människa räddas. Vid Fridhemsplans tunnelbanestation. Ambulanspersonal. Hjärtlungräddning. Folk som stod och tittade. Jag gick förbi. Såg i ögonvrån. Gick vidare. Ringde Genkai. Beställde sushi. Skyndade hemåt. Helgen var bra. Jag for till Uppsala. Siriusfest. Spelade skivor. Dansgolvet var svårflörtat men Tainted Love med Dave Phillips & The Hot Rods gick hem. Sov i mammas lägenhet. For hem. Tog med K och P till Kaknästornet. Det var uthyrt men vi fick en halvtimme. SJFG var med. Vi såg Globen och Högalidskyrkan. Båtar på vattnet. Bussresan tog en timme dit och en hem. K och F satt själva hela vägen tillbaka till Hornstull. Konverserade och hälsade på nypåstigna. Vi köpte en våffla i parken tidigare på lördagen. Hemgjord sylt och grädde till. På söndagen efter städningen drack vi frukostkaffe på samma ställe. Snooker-VM är igång. Jag kan inte sluta att undra vart den som låg där var på väg. Hur det gick.

Inga kommentarer: